

Mikä on OAF?
OAF luo tilan, joka tuo ihmiset yhteen ja mahdollistaa uudet kohtaamiset. Yhdenvertaisesti, yhdessä. OAF tarjoaa kiinnostavan työpaikan ja työkokemusta erityisryhmille, nuorille ja osatyökykyisille tapahtumatuotannon parissa.
Seuraa meitä somessa: @outsiderartfestival #outsiderart #outsiderartfestival #outsiderartfinland



OAF Tuotanto
OAF on Helsingin juhlaviikkojen ystäväfestivaali.
Outsider Art Festivaalia järjestää Outsider Art Finland -verkosto. Järjestäjiä ovat Pertin Valinta, Autismisäätiö, Kukunori ja Taike.
OAF:n tuotannosta vastaa Pertin Valinta. Pertin Valinta on Pertti Kurikan Nimipäivät -bändin perustama Outsider-taiteen tuotantoyhtiö. Pertin Valinta edistää kulttuurin monimuotoisuutta punk-asenteella toteuttaen erilaisia kampanjoita ja taideprojekteja. Pertin Valinta on Suomen ensimmäinen yhteiskunnallinen yritys, jonka kehitysvammaiset ovat itse perustaneet. Yhtiön tuotto ohjataan erityisryhmien työllistämiseen.
OAF on sitoutunut edistämään kestävän kehityksen tavoitteita ja monimuotoisen kulttuurin kehitystä. Festivaalin kaikissa työryhmissä työskentelee erityisryhmiin kuuluvia henkilöitä. Tutustu festivaalin periaatteisiin, sääntöihin ja rekisteriselosteeseen. Tuotannon yhteystiedot löydät täältä.
Yhteistyössä: Radio Helsinki, Helsingin keskuskirjasto Oodi, Opetus ja kulttuuriministeriö, Koneen säätiö, Helsingin kaupunki, Taiteen edistämiskeskus, Genelec, Kyrö Distellery Company, WSOY, Kanresta, Alvi, Arilyn, G Livelab, Mad House Helsinki, Helsingin taidemuseo HAM, Klaus K, Welp Productions, Outsider Art Fair Paris ja Tiketti.
True Equality!
True Equality -kampanja on Pertin Valinnan ja Kyrö Distilleryn käynnistämä vaikuttavuuskampanja. True Equality – kampanja haastaa yhteistyökumppaneita ja yrityksiä mukaan yhdenvertaisuustyöhön. Kampanjan tuotoilla työllistetään erityisryhmiä. Vuoden 2021 tavoitteena on työllistää 50 henkilöä osana Pertin Valinnan tapahtumia ja toimintaa. True Equality -kampanja nostaa esiin puheenvuoroja ja edelläkävijöitä Outsider Art Festivaalilla, somessa, radiossa ja livenä. Lue lisää kampanjasta.
